Zmluva pre bratislavský obchvat je uzavretá, môže sa stavať

Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Roman Brecely a zástupca koncesionárskej spoločnosti Zero Bypass Limited Mark Denning Bradshaw, v piatok podpísali v Šamoríne koncesnú zmluvu na projektovanie, financovanie, výstavbu, prevádzku a údržbu úsekov D4 Bratislava, Jarovce – Ivanka pri Dunaji, sever – Bratislava, Rača a R7 Bratislava, Prievoz – Ketelec – Dunajská Lužná – Holice v dĺžke 59 kilometrov.
ŠAMORÍN 20. mája (WebNoviny.sk) – Realizácia projektu verejno-súkromného partnerstva (PPP) pre bratislavský obchvat na diaľnici D4 a súvisiacu rýchlostnú cestu R7 sa môže začať. Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Roman Brecely a zástupca koncesionárskej spoločnosti Zero Bypass Limited Mark Denning Bradshaw v piatok podpísali v Šamoríne koncesnú zmluvu na projektovanie, financovanie, výstavbu, prevádzku a údržbu úsekov D4 Bratislava, Jarovce – Ivanka pri Dunaji, sever – Bratislava, Rača a R7 Bratislava, Prievoz – Ketelec – Dunajská Lužná – Holice v dĺžke 59 kilometrov.

Premiér Robert Fico zároveň podpísal memorandum o dlhodobej spolupráci s predstaviteľom koncesionára Carlosom Ugartem. Koncesionárska spoločnosť je zložená z členov víťazného konzorcia Obchvat Nula na čele so španielskou spoločnosťou Cintra.

Odporúčame:

Kabinet schválil koncesnú zmluvu pre D4 a R7 aj so zmenami

Na financovaní sa bude podieľať Európska investičná banka

Koncesionár má dvanásť týždňov na finančné uzatvorenie projektu, môže to však stihnúť skôr. Na financovaní časti projektu na D4 sa bude podieľať Európska investičná banka sumou zhruba 500 mil. eur a svoju účasť potvrdila najnovšie Európska banka pre obnovu a rozvoj. Práve jej vstup do projektu spôsobil odklad podpisu zmluvy o týždeň, keďže pôvodná lehota viazanosti ponuky konzorcia bola do 13. mája. To však svoju ponuku potvrdilo. Štát bude po odovzdaní D4 a R7 do prevádzky splácať koncesionárovi ročne 56,72 mil. eur, takže za tridsať rokov by mal celkovo zaplatiť 1,9 mld. eur vrátane vplyvu inflácie a úrokov. Súčasťou konzorcia sú rakúska stavebná spoločnosť Porr a austrálska investičná skupina Macquarie Capital Group.

Samotná výstavba úsekov D4 a R7 by mala trvať štyri a pol roka, hotové môžu byť postupne do konca roku 2020, ale hlavne na jar 2021. S prípravnými prácami by sa malo začať, pravdepodobne v lete, najprv na úseku R7 Dunajská Lužná – Holice (17,4 km). Ten má zatiaľ ako jediný právoplatné stavebné povolenie.

Termín majetkovo-právneho vyrovnania sa posunul

Termín kompletného majetkovo-právneho vyrovnania projektu potrebného na vydanie stavebných povolení sa podľa úpravy koncesnej zmluvy posunul o dva mesiace do 30. septembra. Pozemky pre niektoré kompenzačné opatrenia majú byť odovzdané do konca roka a pre vybrané inžinierske siete do 31. mája 2017. Stavebné povolenia na dva úseky D4 a zvyšné dva úseky R7 majú byť vydané o dva až štyri mesiace neskôr, do konca júla, novembra a decembra 2016. Na úsek R7 Bratislava, Ketelec – Dunajská Lužná je stavebné povolenie už vydané, ale ešte nie je právoplatné.

Vláda 11. mája opätovne súhlasila s uzavretím koncesnej zmluvy aj so zmenami. Koncesionár, ale aj jeho subdodávatelia, ktorí majú dodať aspoň 30 % z hodnoty stavebných prác, ako aj subdodávatelia pri následnej prevádzke a údržbe musia mať zapísaných konečných užívateľov výhod, teda skutočných vlastníkov. Bude sa to týkať aj subdodávateľov prác najmenej za 15 mil. eur.

Zdroj: WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené.

20. mája 2016