Turecký súd zakázal prokurdské noviny pre údajnú propagandu

Noviny Özgür Gündem mali podľa vyjadrenia súdu pôsobiť ako ‚mediálny orgán‘ v Turecku zakázanej Strany kurdských pracujúcich (PKK).ANKARA 16. augusta (WebNoviny.sk) – Istanbulský súd rozhodol v utorok o zákaze vydávania prokurdského denníka Özgür Gündem pre údajnú účasť týchto novín na šírení „teroristickej propagandy“. Informovala o tom agentúra AP.

Noviny Özgür Gündem mali podľa utorkového vyjadrenia súdu pôsobiť ako „mediálny orgán“ v Turecku zakázanej Strany kurdských pracujúcich (PKK).

POKUS O ŠTÁTNY PREVRAT V TURECKU

Agentúra AP upozornila, že utorkový súdny verdikt padol v čase zvýšených obáv ohľadne slobody tlače v Turecku. Po júlovom pokuse o štátny prevrat turecké úrady zakázali okolo 130 novín, televíznych a rozhlasových staníc a ďalších médií.

Vláda obvinila tieto médiá zo spolupráce s hnutím moslimského duchovného Fethullaha Gülena, ktorého Ankara podozrieva zo zosnovania prevratu.

Odporúčame:

Nemecko označilo Turecko za centrum islamistických skupín

Turci požadujú doživotné tresty pre tvorcu pokusu o prevrat

Nemenovaný predstaviteľ vlády však podľa AP uviedol, že utorkové rozhodnutie v prípade novín Özgür Gündem nemá so zmareným pučom nič spoločné a denník sa môže voči verdiktu odvolať.

V súvislosti s pokusom o prevrat zatkli turecké orgány celkovo už vyše 35.000 ľudí. Približne 75.000 občanov prišlo o cestovné pasy a desaťtisíce pracovníkov v súdnictve, médiách, školstve, zdravotníctve, armáde či miestnej samospráve museli prerušiť výkon povolania.

Turecko sa nachádza na 151. mieste zo 180 krajín v rebríčku indexu slobody tlače, ktorý zostavila práve organizácia Reportéri bez hraníc.

Zdroj: WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené.

16. augusta 2016