Tieto firmy si platia v médiách najviac reklám

Najväčším motorom vlaňajšieho medziročného vývoja reklamného trhu je podľa agentúry TNS Slovakia takmer 25-percentný nárast výdavkov v televízii.
BRATISLAVA 10. apríla (WebNoviny.sk) – Reklamný trh na Slovensku vlani v porovnaní s predchádzajúcim rokom vzrástol o 18,3 %, výdavky do reklamy v offline médiách dosiahli viac ako 1,27 mld. eur. Od roku 2008 to bolo najrýchlejšie tempo rastu. Výsledky sa týkajú reklamy v televíziách, printových médiách, rozhlase, ďalej vonkajšej reklamy a reklamy v kinách. Vyplýva to z monitoringu reklamných výdavkov Ad Intelligence spoločnosti TNS Slovakia, ktorý vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje žiadne zľavy, bartre, bonusy a agentúrne provízie.

Najvýznamnejším motorom vlaňajšieho medziročného vývoja celého reklamného trhu je takmer 25-percentný nárast výdavkov v televízii, pričom jej podiel na mediamixe tradičných médií je vyše 73 %. Investície do reklamy v rádiu zaznamenali rast o 16,7 %. V podstate stagnovali výdavky do printu (- 0,3 %) a do vonkajšej reklamy (- 0,8 %). Zadávatelia investovali do reklamy v kinách o 6 % menej ako v roku 2014. V celoštátnych televíziách sa zvýšil objem odvysielaného reklamného času o 19 % na 7 255 hodín a v rádiách o 32 % na 1 797 hodín vysielacieho času. Na druhej strane, počet inzertných strán v printoch poklesol o 3 % na úroveň vyše 47 tis. strán.

Zadávatelia vlani minuli najviac na propagáciu bánk, a to vyše 146 mil. eur, medziročne tak výdavky stúpli o 9 %. Najväčší medziročný nárast výdavkov, a to o 41 %, evidovala kategória obchod a maloobchod, ďalej oblasť liekov o 26 %, telekomunikačných služieb o 14 % a nakoniec kategória áut, do ktorej vlani dali zadávatelia o 14 % viac peňazí ako v roku 2014.

Najväčším zadávateľom reklamy bol minulý rok Slovak Telekom a druhým najväčším zadávateľom Orange. Lidl sa posunul na tretiu pozíciu a vytlačil tak mobilného operátora O2. Nováčikom v rebríčku desiatich najväčších zadávateľov je obchodný reťazec Kaufland, ktorý medziročne zvýšil svoje reklamné výdavky 30-násobne a umiestnil sa na ôsmom mieste. Značkou, do ktorej minulý rok zadávatelia najviac investovali, bol minulý rok Telekom, za ním nasledovali Orange a Lidl. Desať najväčších zadávateľov reklám investovalo do reklamy 20 % z celkového objemu reklamných výdavkov.

Agentúra TNS Slovakia vznikla v roku 2011 spojením agentúr TNS SK a TNS AISA Slovakia. Zamestnáva 80 zamestnancov a okolo 150 vyškolených anketárov pre osobné dopytovanie. Agentúra TNS Slovakia aktuálne monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 6 celoštátnych rozhlasových staníc a viac ako 115 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním.

Zdroj: WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené.

10. apríla 2016